7 metode pentru reducerea stresului

839

În zilele noastre timpul pare mai puțin răbdător cu oamenii, iar stresul e din ce în ce mai prezent, indiferent că ne aflăm la serviciu sau în timpul liber. Din nefericire acesta ne afectează sănătatea, mintea și fizicul. Vă oferim câțiva pași de urmat pentru reducerea stresului și îmbunătățirea vieții în general.

Acordă atenție deosebită meselor. Mulți oameni mănâncă pe fugă și stresați. Un corp bine hrănit va face față cu mai multă ușurință oricărei provocări. Începeți ziua cu un mic dejun bogat și sănătos și nu neglija nici celelalte mese. Poți apela și la suplimente alimentare care ajuta la diminuarea stresului cum ar fi valeriană, ceai verde, acizi grași omega 3 etc.

Odihnește-te. Atunci când dormi 7-8 ore pe noapte vei putea face față cu mai multă ușurință situaților stresante care inevitabil apar. Dacă ești obosit vei fi mai puțin răbdător, te vei enerva mai repede și nivelul de stres va crește.

Fă mișcare. Sportul poate ajuta la ameliorarea stresului. Este deja cunoscut că exercițiile fizice sunt bune pentru bine, corp și spirit. Dacă nu ești o fire sportivă nu trebuie să faci un efort prea mare, să ridici sute de kg sau să alergi zeci de km, o alergare scurtă sau o plimbare în parc sunt suficiente.

Fă-ți timp pentru tine însuți. Dacă nu ești la capacitate maximă nu vei putea face față situațiilor stresante zilnice. În fiecare zi fă-ți puțin timp doar pentru tine. Fie că citești câteva rânduri dintr-o carte, că te uiți la un serial, că intri pe un site de dating, că meditezi etc, rupe-te de orice altceva și relaxează-te.

Exersează tehnici de relaxare. Chiar dacă pare puțin ciudat având în vedere că astfel de tehnici nu sunt foarte răspândite în tara noastră, tehnicile de relaxare pot ajuta la reducerea stresului. Meditația, yoga, respirația adâncă, rugăciunea în cazul persoanelor religioase, ajută corpul să se relaxeze.

Caută sprijin. Omul este o ființă socială, astfel dacă ai un grup de oameni pe care te poți baza te poate ajuta să-ți menți sănătatea mintală. În situațiile stresante poți cere ajutor familiei, prietenilor, colegilor etc.

Învață să spui NU. Să mulțumești pe toată lumea este imposibil. Dacă vei încerca să-i ajuți pe toți, acceptând să faci tot felul de comisioane pentru alții, vei intra în criză de timp pentru propriile activități și stresul își va face apariția.

În practică eliminarea totală a stresului este aproape imposibilă. Însă îndepărtarea factorilor de stres și să știi să-i înfrunți atunci când evitarea este imposibilă poate duce la diminuarea acestuia. Reducerea nivelului de stres îți poate face viața mai frumoasă în toate aspectele ei, iar interacțiunea cu ceilalți oameni va fi mai plăcută atât pentru tine cât și pentru ei.